Sunday, October 26, 2008

ႏွစ္သက္မိတဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္(၁)

လူငယ္ဘ၀သည္ ေႏြပန္းတစ္ပြင့္ႏွင့္တူ၏။ ၎သည္ရုတ္တရက္ ႏြမ္းးေႀကြသြားေပ၏။ အိုမင္းျခင္းက လယ္ကြင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းလာေသာ မီးႏွင့္တူ၏။ ရုတ္တရက္ဆိုသလို သင့္ေျခဖေနာင့္မ်ားဆီသို႕ ေရာက္လာ၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာ တစ္ခ်ိန္က မိန္႕ဆိုခဲ့၏။ 'ဇာတိႏွင့္ မရဏသည္ ေနထြက္ခ်ိန္၊ ေန၀င္ခ်ိန္ တို႕ႏွင့္ အလားတူ၏၊ ယခုေရာက္လာသည္- ယခုျပန္သြားေလၿပီ'
ဖ်ားနာျခင္းသည္ ငွတ္ကေလးတစ္ေကာင္ႏွင့္တူ၏ ၊ ဒဏ္ရာရထားသည့္ ငွတ္ကေလး၊ သင္မသိေလသလား- က်န္းမာျခင္းႏွင့္ ခြန္႕အားတို႕သည္ အခ်ိန္တန္လွ်င္ သင့္ကို စြန္႕ခြာသြားလိမ့္မည္၊ ေသျခင္းသည္ ဆီခန္းသြားသည့္ ဆီမီးခြက္ႏွင့္တူ၏ (မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ လင္းေနရာမွ ေနာက္ဆံုးၿငိမ္းသြား၏)
ဤကမၻာေလာကသည္ မတည္ၿမဲပါ၊ ဘယ္ဟာမွ် မေျပာင္းလဲဘဲ မရပ္တည္ႏိုင္ေၾကာင္း သင့္ကို အေသအခ်ာ ကၽြႏု္ပ္ေျပာ၀ံ့သည္။ အကုသိုလ္ကံတို႕သည္ ေရတံခြန္ႏွင့္ အလားတူ၏။ ေရတံခြန္သည္ အထက္သို႕စီးသည္ဟု မျမင္စဖူးပါ။
မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ အဆိပ္ပင္ႏွင့္တူ၏။ ထိုအပင္ကို သင္မွီလွ်င္ သင္ထိခိုက္ခံရလိမ့္မည္။ အျပစ္ က်ဴးလြန္သူတို႕သည္ ႏွင္းကိုက္ထားသည့္ ပဲမ်ားႏွင့္တူ၏ ပ်က္စီးသြားေသာ အဆီခဲကဲ့သို႕ အားလံုးကို ယိုယြင္း ပ်က္စီးေစ၏။တရားအားထုတ္သူတို႕သည္ လယ္ကြင္း၌ ထြန္ယက္ေနေသာ လယ္သမားမ်ားႏွင့္ တူ၏။
ကမၼနိယာမသည္ သံသရာရဟတ္ဘီးႏွင့္တူ၏။ ၎ကိုဖ်က္စီးသူ မည္သူမဆို အႀကီးအက်ယ္ ဆံုးရံႈးရလိမ့္မည္။ သံသရာသည္ အဆိပ္ရိွေသာ ဆူးႏွင့္တူ၏၊ အသားထဲ၌ ၎ကိုဆြဲမထုတ္လွ်င္ အဆိပ္တိုးပြားၿပီး ျပန္႕ပြားသြားလိမ့္မည္။
ေသမင္း၏ လာျခင္းသည္ ေန၀င္ခ်ိန္အခါ အရိပ္ႏွင့္တူ၏။ ၎သည္ လ်င္ျမန္စြာ ေျပးသြားရာ ဘယ္အရာမွ် ၎ကို မရပ္တန္႕ေစႏိုင္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ေရာက္လာသည့္အခါ ျမင့္ျမတ္ေသာတရားအျပင္ အျခားဘယ္အရာက ကူညီႏိုင္ပါသလဲ။
တရားဓမၼသည္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ စမ္းေရတြင္းျဖစ္ေသာ္လည္း တရားႀကိဳးစားအားထုတ္သူတို႕မွာ နည္းပါးလွ၏။ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ သူတို႕သည္ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွာ လံုးေထြးၿငိတြယ္ ေနၾကသည္။ ဤကံဆိုးေသာ အေျခအေနသို႕ ေမြးဖြားလာၾကၿပီး လုယက္ခိုး၀ွက္ျခင္းျဖင့္ စီးပြားတက္ရန္ သူတို႕ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ သင္သန္စြမ္း၍ က်န္းမာေနေသာအခါ ဖ်ားနာရမည္ကို ဘယ္အခါမွ် သင္မေတြးမိပါ။ သို႕ေသာ္ လွ်ပ္စီးလက္သည့္ပမာ ရုတ္တရက္ ခြန္႕အားႏွင့္ေရာဂါ ဆင္းသက္လာပါ၏။
ေလာကီကိစၥမ်ား၌ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသည့္အခါ ေသမင္းခ်ဥ္းကပ္လာမည့္ အေရးကို ဘယ္အခါမွ် သင္မေတြးမိပါ။ လ်င္ျမန္စြာ မိုးႀကိဳးၿခိမ္းသည့္ပမာ သင့္ဦးေခါင္း ပတ္လည္သို႕ ေသမင္းထိုးဆင္းလာသည္။
ဖ်ားနာျခင္း အိုမင္းျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းတရားတို႕သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အၿမဲဆံုေတြ႕ေနၾကသည္။ လက္မ်ားႏွင့္ ပါးစပ္ ဆံုေတြ႕ေနၾကသကဲ့သို႕တည္း။ အတိတ္က သင္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့သည့္ ဆင္းရဲမ်ားကို သင္မေၾကာက္ရြံ႕ေလသလား။ သင္ကံဆိုး မိုးေမွာင္ျဖစ္သည့္အခါ ဆင္းရဲမ်ားစြာကို သင္ဧကန္ ခံစားရလိမ့္မည္။
ဘ၀၏ရန္သူမ်ားသည္ ပင္လယ္၏ လိႈင္းလံုးမ်ားပမာ တစ္ခုေနာက္တစ္ခု အဆက္မျပတ္ လိုက္ေနၾက၏။ တစ္ခုျဖတ္ေက်ာ္သြားရံုသာရိွေသး ေနာက္တစ္ခုက ၀င္ေရာက္လာသည္။ သံသရာမွ သင္လြတ္ေျမာက္သည့္ေန႕တိုင္ေအာင္ နာက်င္မႈႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႕ ၾကံဳရာလာၾက သြားၾကသည္။ လမ္းေပၚဆံုေတြ႕ရေသာ ျဖတ္သန္းသြားသူမ်ား ကဲ့သို႕တည္း။
ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားကား စိတ္မခ်ၾကရပါ။ ေနေရာင္ျခည္တြင္ ေရခ်ိဳးျခင္းကဲ့သို႕တည္း။ ႏွင္းမုန္တိုင္းမ်ားလို ႀကိဳတင္သတိမေပးဘဲ လာေရာက္ၿပီး အလ်င္အျမန္ ျဖတ္သန္းသြားၾကသည္။ ဤအရာမ်ားကို သတိရလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္တရား အားမထုတ္ေသးသနည္း။
(မွတ္ခ်က္။ ဒီကဗ်ာေလးကို တိဘက္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မီလေရပ ေရးသားထားတာျဖစ္ၿပီး ဘာသာျပန္ဆိုသူက ဆရာႀကီးေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ ျဖစ္ပါတယ္။)


ျဖစ္သလိုစားတဲ့ေန႕

ကၽြန္ေတာ္ေမာင္ရဲႀကီးတစ္ေယာက္ ဒီTag Post ကိုမေရးခ်င္လို႕ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ေရွာင္ပါေသးတယ္ခင္ဗ်။ အလုပ္မ်ားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး Email ကတစ္မ်ိဳး ဆီဗံုးကတစ္သြယ္ မေရးပါရေစနဲ႕ ခြင့္ေတာင္းေပမယ့္ မ၀ါ၀ါကလည္း ခြင့္ျပဳမယ့္ပံုမေပၚပါဘူးခင္ဗ်။ ျဖစ္သလိုစားတဲ့ေန႕ ေရးရမယ္ဆို ရက္ေတြမ်ားလို႕ ဘယ္ကစရမွန္းေတာင္ မသိပါဘူးခင္ဗ်။ လတ္တေလာ အျဖစ္အပ်က္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဂလိုဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သင္တန္းကလည္း စေနေန႕ပါ သင္ေနရတယ္ဗ်။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေတာင္ အနားမေပးတာနဲ႕ မခ်စ္ေသာ္လည္းေအာင့္ကာသင္ ေပါ့ဗ်ာ။ ေဟာ..... Sunday ေရာက္ၿပီဆိုၿပီး နားမယ္ၾကံကာရိွေသး ေလ့လာေရးခရီးရိွပါသတဲ့ ခင္ဗ်။ စေနညမွာ ထံုးစံအတိုင္း Gtalk တက္ရင္း စကၤာပူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႕ အာ႐ိုက္ၾကေသးသဗ်။ ၾကံဳတံုးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ Internet သံုးရတာ အဆင္သိပ္မေျပဘူးဗ်။ Wireless မရတဲ့ေနရာ ေရာက္ေနတာနဲ႕ Phone နဲ႕ Computer ခ်ိတ္သံုးရသဗ်။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႕ ပိုက္ဆံပိုကုန္တယ္ခင္ဗ်။ ၾကံဳႀကြားေလးႀကြားရဦးမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က ေန႕တိုင္း မနက္(၅)နာရီဆို အိပ္ရာကႏိုးၿပီဗ်။ Early to bed and early to rise makes a man whealthy, healthy and wise. ဆိုလားဗ်ာ၊ အဲ့ဒီစကားပံုကို လိုက္နာတဲ့အေနနဲ႕ ေပါ့ဗ်ာ၊ မွားရင္လည္း ျပင္ဖတ္ေပးၾကပါခင္ဗ်။ ဒီမနက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႕ အာ႐ိုက္ျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူးနဲ႕ သင္တန္းသားအားလံုး ေက်ာင္းကားေပၚေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ဇိမ္က်ေကာင္းေနတုန္း အခန္းတံခါးလာေခါက္ၾကသဗ်။ တနဂၤေႏြေန႕ကို ဘာလို႕လာႏိႈးၾကပါလိမ့္လို႕ ေတြးရင္းတံခါးဖြင့္ၾကည့္ေတာ့၊ အလိုေလး.... သူမ်ားေတြ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံု ကိုယ္စီနဲ႕ ျဖစ္ေနပါေရာလား။ ဒါနဲ႕ ခ်ီတာက်ားသစ္ေတြရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းမ်ိဳးနဲ႕ ေရအျမန္ခ်ိဳးၿပီး ေတြ႕တဲ့ေပါင္မုန္႕ႏွစ္ခ်ပ္ဆြဲထြက္လာခဲ့ရသဗ်။ ဒီေနရာမွာ ၾကားဖူးတဲ့ စကားပံုတစ္ခု ေဖာက္သည္ခ်ရမယ္ဆိုရင္ "မနက္စာကို တစ္ေယာက္တည္းစားပါ၊ ေန႕လည္စာကို မိတ္ေဆြေတြနဲ႕စားပါ၊ ညစာကို ရန္သူသို႕ ေပးလိုက္ပါ" တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ညစာကို ရန္သူအတြက္ပါ စားပစ္ေလ့ရိွတယ္ဗ်ာ၊ ကဲ မွတ္ကေရာ။
ကဲ... မ၀ါ၀ါေရ၊ ကၽြန္ေတာ္က စာသိပ္မေရးတက္လို႕ ဒီေလာက္နဲ႕ ေက်နပ္ေပးပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ Blog ကိုလာေရာက္ လည္ပတ္သူေတြကို အထူးေတာင္းပန္ခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ့္ Blog အသစ္ေလးရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို သည္းခံဖတ္႐ႈေပးဖို႕ပါ ခင္ဗ်။ အားနည္းခ်က္ေတြကို ေ၀ဖန္အၾကံေပးၾကပါဦးဗ်ာ။

Saturday, October 18, 2008

ဗုဒၶဘာသာအေပၚပညာရွင္တို.အျမင္(၃)

ကမၻာေပၚတြင္ မည္သည့္ဘာသာက ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘာသာျဖစ္သည္ကို မေျပာမျဖစ္ေျပာပါဟု သင္ကတိုက္တြန္းခဲ့ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္သည္ စိတ္ပါလက္ပါ စာနာေထာက္ထားစြာျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘာသာျဖစ္သည္ဟု မဆိုင္းမတြ အေျဖေပးရပါလိမ့္မည္။ (ရာဘင္ဒရာနတ္တဂိုး)

ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာသည္ အသိပညာဆိုင္ရာ အလြန္နီးကပ္ဆက္စပ္စြာ တည္ရိွေနေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္မၾကာမၾကာဆိုခဲ့ၿပီး ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာဆိုပါဦးမည္။ (ဆာအက္ဒြင္အာႏိုး)

စၾကာ၀ဠာႀကီးတစ္ခုလံုးသည္ အလြန္က်ယ္လွသည့္ စစ္ေျမျပင္ႀကီး တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ ေနရာတိုင္း တိုက္ခိုက္ေနၾကသည္။ ဘ၀ဟူသည္ ဘာမွ်မဟုတ္ေပ။ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ေရာဂါမ်ားႏွင့္ ေရာဂါပိုးမႊား တို႕၏ အခ်ီးႏီွးေသာ ဆန္႕က်င္တုၿပိဳင္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ အႏုျမဴ အႏုျမဴခ်င္း အက္တမ္ အက္တမ္ခ်င္း အီလက္ထရြန္ အီလက္ထရြန္ခ်င္း ဆန္႕က်င္တိုက္ခိုက္ ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ စိတ္ဟူသည္ တိုက္ပြဲတစ္ခု၏ သဏၭန္သာတည္း၊ သဏၭန္မ်ား အသံမ်ား အရသာမ်ားသည္ ဆန္႕က်င္တိုက္ခိုက္ေနသည့္ အင္အားစုမ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မ်ားသာျဖစ္သည္။ စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းက ျပည့္စံုေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တစ္ခုရိွေနေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။ ဤသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႕အေခၚ နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္သည္။ (ဆရာေတာ္အရွင္နာရဒ)

ခရစ္ေတာ္သည္ အျခားေသာ သမိုင္း၀င္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေလာက္ ျမင့္မားေသာ ပညာေၾကာင့္ ရပ္တည္သလား၊ ပါရမီေၾကာင့္ ရပ္တည္သလား ဆိုသည္ကို ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္ေတြ႕ မသိရပါ။ သို႕ေသာ္ ပညာ၊ ပါရမီ တို႕ႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶကို ခရစ္ေတာ္၏ အေပၚမွ ထားသင့္သည္။ (ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္)
့္
အကယ္၍ ျပႆနာတစ္ခုခု ေျဖရွင္းဖြယ္ရာ ရိွခဲ့လွ်င္ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့သည့္ လမ္းစဥ္ျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဒီမိုကေရစီက်က် စဥ္းစားဆင္ျခင္ ရေပမည္။ (ေနရူး)

ဗုဒၶသည္ ထိုေခတ္က ဘုရားဆိုသူတို႕အား ဂရုမျပဳသူ ျဖစ္၏။ တစ္ဖက္သူတို႕က ဘုရားမရိွသူ ဟုပင္ ကင္ပြန္းတပ္ ခံခဲ့ရေသးသည္။ သို႕ေသာ္ ဆိတ္ငယ္ကေလး တစ္ေကာင္အတြက္ပင္ သူ႕အသက္ကိုစြန္႕ရန္ အဆင္သင့္ ရိွခဲ့၏။ (ဟိႏၵဴဘုန္းေတာ္ႀကီးဆြာမိ၀ိေ၀ကာနႏၵ)

ဗုဒၶကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေလးျပဳရမယ္ဗ်၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သူ႕၀ါဒကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ေက်ာ္ တည္တ့ံေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ စြမ္းပကားဟာ လူ႕သမိုင္းအရ ဘယ္လူသားကမွလိုက္မမီႏုိင္ေသးဘူး၊ ခုကၽြန္ေတာ္တို႕ စည္းရံုးႏိုင္တယ္ဆိုတာ လူဘယ္ႏွစ္သန္းကို ေနာက္လိုက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္လဲ၊ ႏွစ္ေပါင္းဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ တည္တ့ံေအာင္ လုပ္ႏိုင္မလဲ၊ သူေလာက္ႀကီးျမတ္တဲ့ စည္းရံုးေရးမႈးမ်ိဳး ရိွႏိုင္ပါ့မလား။ (၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခရုရွက္)
(မွတ္ခ်က္။ ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ မစၥတာခရုရွက္က လက္အုပ္ခ်ီသျဖင့္ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးမွအဘယ္ေၾကာင့္ လက္အုပ္ခ်ီသလဲ ေမးျမန္းရာတြင္ မစၥတာခရုရွက္မွ ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။)

ဗုဒၶဆိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကမီးေလာင္ျပင္တြင္ ေဆာ့ကစားေနသည့္ ကေလးငယ္မ်ားကိုျမင္၍ ကေလးမ်ားကို မီးေလာင္အိမ္မွ ဆြဲထုတ္ရန္ အၾကံအမ်ိဳးမ်ိဳယူ၍ နိဗၺာန္ဟူေသာ ေဘးကင္းလံုျခံဳရာသို႕ ပို႕ေဆာင္ေပးသူျဖစ္သည္။ (ပါေမာကၡလက္ခ္ရွမီးနာရာစု)

ဗုဒၶႏွင့္ပတ္သက္၍ အထင္အရွားဆံုးအရာကား တည္ၾကည္သည့္ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ေႏြးေထြးေသာေမတၱာ၊ နက္နဲေသာကရုဏာတို႕၏ ထူးကဲေသာ ေပါင္းစပ္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶတစ္ဦးတည္းသာ လူ႕သဘာ၀ ေကာင္းဆိုးသိစိတ္ကို ကိုယ္စားျပဳသျဖင့္ ယေန႕ကမၻာသည္ ဗုဒၶဆီသို႕ ပို၍ပို၍ပင္ ဦးလွည့္လာေလၿပီ။ (ေမာနိဘက္ဂီ)

ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ နတ္ဘုရားတစ္ဆူလည္းမဟုတ္၊ ဘုရားသခင္၏ တမန္ေတာ္တစ္ဦးလည္းမဟုတ္၊ နတ္ဘုရား၀င္စားေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလည္းမဟုတ္၊စင္စစ္သူသည္ အထြတ္အထိပ္သို႕ေရာက္ေသာ လူသားတစ္ဦးသာ ျဖစ္ေပသည္။ (အရွင္ဥာဏတိေလာက)

သိပၸံပညာသည္ မည္သည့္အာမခံခ်က္မွ် မေပးႏိုင္ေပ၊ သို႕ရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ေလာကုတၱရာအသိပညာသည္ သိပၸပညာ၏ လမ္းဆံုးမွ စတင္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ အႏုျမဴစြမ္းအား၏ စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္းရိွသည္။ ဤသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာထားသူမ်ားအဖို႕ ရွင္းလင္းထင္ရွားပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕၏ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ရုပ္ကိုျပဳျပင္သည့္ အႏုျမဴဆိုင္ရာ မ်ား ဖက္စပ္ပါ၀င္မႈကို ေတြ႕ရသည္။ အေၾကာင္းတရားကိုမီွ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား စိတ္မမေၾကနပ္မႈမ်ား ဒုကၡ၏ ျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ေပ်ာက္မႈမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႕အေခၚ ၀ိညဥ္(သို႕) အတၱစြဲ၊ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားအရ သကၠာယဒိ႒ိဟူေသာ အျမင္မွား အသိမွားမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ (အက္ဂါတန္စီဘက္ပတစ္)

ဗုဒၶဘာသာသည္ အေစာဆံုးေရာက္ရိွလာၿပီး ၎၏အေျခခံတရားမ်ားကို ခရစ္ေတာ္အျပင္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မဟတၱမဂႏၵီတို႕က သံုးစြဲခဲ့ၾကသည္။ မိမိတို႕၏ဘာသာကို မိမိတို႕ကိုယ္တိုင္ ရိုးသားစြာ လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကပါလွ်င္ ကမၻာ့ဘာသာမ်ားသည္ ဘာသာတစ္ခုက တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ၿပီး အျခားဘာသာတစ္ခုကို မိမိဘာသာထက္နိမ့္က်သည္ဟု ထင္ျမင္လွ်င္ အျငင္းပြားရတက္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာ၏သေဘာတရားမ်ားကို ရိုေသပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳေလးစားပါသည္။ (စီဂ်ီဘားရက္ဒီ-အိႏၵိယႏိုင္ငံသမၼတေဟာင္း)

အကယ္၍ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာ၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဘာသာေရး တစ္ခုရိွခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ ၎သည္ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ (အိုင္းစတိုင္း)

ဗုဒၶသည္ အက်င့္သိကၡာအားလံုးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာစံနမူနာကို ေဟာေျပာ၏။ သူ၏ဘ၀မွာလည္း အစြန္းအထင္းဟူ၍ လံုး၀မရိွပါေခ်။ (စိန္႕ဟီလီးယား)

ကၽြႏု္ပ္သည္ ဗုဒၶအေၾကာင္းကိုပိုသိေလ ပို၍ၾကည္ညိဳေလ ျဖစ္မိပါသည္။ (ေဖာ့စ္ေဘာလ္)

ဗုဒၶေဒသနာေတာ္မ်ား၏ အႏွစ္သာရမ်ားသည္ ယခုအခါ ဟိႏၵဴ၀ါဒ၏ ျပည့္၀သည့္ အစိတ္္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းပါ၀င္ေနေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္စဥ္စား ဆင္ျခင္မိသည္။ ယေန႕ အိႏၵိယရိွ ဟိႏၵဴမ်ားအေနျဖင့္ ေဂါတမဗုဒၶက ဟိႏၵဴ၀ါဒကို အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစသည့္ ႀကီးမားေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ျပန္လည္ေျခရာခံ စူးစမ္းရွာေဖြရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဗုဒၶ၏ႀကီးမားေသာ အနစ္နာခံမႈ၊ စြန္႕လႊတ္မႈႏွင့္ ဘ၀၏သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္မႈတို႕ျဖင့္ ဟိႏၵဴ၀ါဒအေပၚတြင္မပ်က္ျပယ္ႏိုင္သည့္ အမွတ္တံဆိပ္ထားခဲ့ၿပီး ဟိႏၵဴ၀ါဒသည္ ထိုဆရာျမတ္အား ထာ၀ရေက်းဇူးေႀကြးမ်ား ေပးဆပ္ရန္ရိွေနေပသည္။ (မဟတၱမဂႏၵီ)

ဗုဒၶဘာသာ၏သမိုင္းတြင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို အထင္မွားအျမင္မွား ျဖစ္ေအာင္၊ ပံုပ်က္အလွပ်က္ေအာင္ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း စိုးစဥ္းမွ်မရိွပါ။ သူတစ္ပါးကို ျပစ္တင္ႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႕က်င္ပါသည္။ ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ ေမတၱာတရားျဖင့္ လႊမ္းျခံဳထားသည္။ အလြန္မြန္ျမတ္လွသည္။ (မစၥတာကင္းဘဲလ္လ္-ၿဗိတိလွ်ၿမိဳ႕ျပအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရိွ)

ဗုဒၶသည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈတြင္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ နတ္ဘုရားမ်ား၏ ကူညီမႈလံုး၀မပါရိွဘဲ လူတိုင္း ကိုယ္တိုင္ရႏိုင္သည့္ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ကမၻာ့သမိုင္းတြင္ ပထမဆံုး ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္။ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္ကိုးစားရန္၊ စိတ္ထားျဖဴစင္ရန္၊ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာရန္၊ အသိပညာပြင့္လင္းရန္၊ အမ်ားအေပၚ ေမတၱာထားရိွရနတို႕ကို ဗုဒၶကအေလးအနက္အခါခါ ဩ၀ါဒေပးခဲ့သည္။ ဘ၀တြင္ ပညာမပါဘဲ ၀ိပႆနာပညာ မရရိွႏိုင္၍ ပညာ၏မလြဲမေသြ လိုအပ္မႈကို တိုက္တြန္းဆံုးမေတာ္မႈခဲ့ပါသည္။ (ပါေမာကၡအီလီေယာ့တ္)

အေၾကာင္းတရားကိုမွီ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား စိတ္မေက်နပ္မႈမ်ား ဒုကၡ၏ျဖစ္ေပၚ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္မႈမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႕အေခၚ ၀ိညာဥ္(သို႕) အတၱစြဲ၊ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားအရ သကၠယဒိ႒ိဟူေသာ အျမင္မွားအသိမွားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။(အက္ဂါတန္စီဘက္ပတစ္)

ေဂါတမဗုဒၶသည္ လူသားတို႕၏ အေတြးအေခၚႏွင့္ ဘ၀အေပၚ ဩဇာသက္ေရာက္မႈရိွျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေရွ့တိုင္းတြင္ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ နက္နဲက်ယ္ျပန္႕မႈ အရာတြင္ မည္သည့္ဘာသာထက္မွ် မနိမ့္က်ေသာ ုဘာသာေရးစနစ္ တစ္ခုကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ျဖင့္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ (အိႏၵိယသမၼတႀကီးရာဓာခရစ္ရွနာ)

Sunday, October 12, 2008

Coming soon

Blogger တို႕ေရ၊ ဗုဒၶဘာသာအေပၚပညာရွင္တို႕အျမင္ဆိုၿပီး (၁)နဲ႕(၂)ကို ေရးၿပီးသြားပါၿပီ၊ အခုဆက္လက္ၿပီး အပိုင္း(၃) (၄) နဲ႕(၅) ဆိုၿပီးဆက္လက္စုစည္းေဖာ္ျပသြားပါမယ္။ ကိုးကားထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ အရမ္းမ်ားလို႕ ကိုးကားစာအုပ္ အမည္ကို္ အတိအက် ေဖာ္ျပမေပးႏိုင္တာ နားလည္ေပးႏိုင္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ အခုလို စုစည္းေဖာ္ျပျခင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ မဟုတ္သူေတြကို ရံႈ႕ခ်လိုတဲ့ဆႏၵ လံုး၀မရိွပါေၾကာင္း၀န္ ခံေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ပညာရွင္တို႕ရဲ႕ ဘက္မလိုက္တဲ့အျမင္မ်ားကို တင္ျပျခင္းျဖင့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ား သဒၶါတရား တိုးပြားလာေစရန္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ Blog ေလးကို လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူေတြနဲ႕ Comment ေရးေပးၾကသူေတြကို အထူးေက်းဇူးတင္ရိွေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အကၽြမ္း ၀င္တဲ့သူေတြက အႏိႈင္းမဲ့ေဆြမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တယ္လို႕ မိန္႕ဆိုဖူးပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ Blogger ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အႏိႈင္းမဲ့ေဆြမ်ိဳးေတြပါ။ Blogger ေတြ အားလံုး ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ာ။

ေရခ်ိဳးမွားေနသူ

သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္အခါ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႕အား တရားေဒသနာ ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၌ စိတ္ညစ္ညူဴးျခင္းႏွင့္ စိတ္သန္႕ရွင္းျခင္း စင္ၾကယ္ျခင္း သေဘာကို ေဟာၾကားေလသည္။ ထိုအခါ၀ယ္ သုႏၵရိက ဘာရဒြာဇ ပုဏၰားသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထံ၌ ေရာက္ရိွေနခိုက္ ျဖစ္၏။ ထိုပုဏၰားက ေမးေလွ်ာက္ေလသည္။ " အရွင္ေဂါတမ အရွင္သည္ ဗာဟုကာျမစ္၌ ေရခ်ိဳးပါသလား" ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္လည္ေမးေတာ္မူသည္။ " ပုဏၰား- ဗာဟုကာျမစ္၌ အဘယ္ေၾကာင့္ ေရခ်ိဳးရမည္နည္း၊ ဗာဟုကာျမစ္က ဘာအက်ိဳးျပဳေလသနည္း" " အရွင္ေဂါတမ- ဗာဟုကာျမစ္သည္ ကိေလသာကို ေခါင္းပါးေစတက္၏ ဟုလူအမ်ားက သမုတ္ထားပါ၏၊ ကိေလသာစင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳႏိုင္သည္ဟု အဆိုရိွပါသည္၊ လူအမ်ားသည္ မေကာင္းမူ ျပဳလုပ္မိသည ္ရိွေသာ္ ထိုဗာဟုကာျမစ္၌ ေမွ်ာပစ္ၾကပါသည္" " ပုဏၰား- သင္ေျပာသည့္အတိုင္း မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ မေကာင္းမူ ျပဳလုပ္ထားေသာ အၾကင္လူမိုက္သည္ ဗာဟုကာျမစ္၌ အျမဲအစဥ္ ေရခ်ိဳးေနေသာ္လည္း မစင္ၾကယ္ႏိုင္ေပ၊ အျခားေသာ သုႏၵရိကျမစ္၊ သူရႆတီျမစ္၊ ဗာဟုမတီျမစ္ စသည္တို႕၌ အျမဲအစဥ္ ေရခ်ိဳးေနေသာ္လည္း မေကာင္းမူသည္ မစင္ၾကယ္၊ မပေပ်ာက္ႏိုင္၊ ထိုထိုျမစ္မ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ မေကာင္းမူ အကုသိုလ္ကံကို မတားျမစ္ႏိုင္ေပ၊ မသုတ္သင္ႏိုင္ေပ" " အို ပုဏၰား- ကိေလသာ စင္ၾကယ္ေသာသူအား အခါခပ္သိမ္း နကၡတ္ေကာင္း ၾကံဳလ်က္ရိွေနေပ၏၊ ဥပုသ္ေစာင့္သံုးၿပီး ျဖစ္ေနေပ၏၊ စင္ၾကယ္သန္႕ရွင္းေသာ ျပဳလုပ္မူရိွသူအား က်င့္၀တ္သည္ အခါခပ္သိမ္း ျပည့္စံုသည္သာတည္း" " အခ်င္း ပုဏၰား- သင္သည္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းကို အမွန္တကယ္ အလိုရိွပါမူ ဤသာသနာေတာ္၌သာလွ်င္ ေရခ်ိဳးေလာ့။" " အကယ္၍ သင္သည္ သူ႕အသက္ကို မသတ္ျဖတ္အံံ့၊ သူ႕ဥစၥာကို မခိုးယူအ့ံ၊ မဟုတ္မမွန္ မေျပာဆိုအံ့၊ ၀န္မတိုသူျဖစ္အံ့၊ ယံုၾကည္မူ သဒၶါတရားရိွသူ ျဖစ္အ့ံ၊ ထိုဗာဟုကာျမစ္သည္ သင့္အတြက္ ဘာျပဳလုပ္ရန္ လိုေတာ့သနည္း၊ ဂယာဆိပ္သို႕ သြားျခင္းျဖင့္ ဘာအက်ိဳးထူးႏိုင္ေတာ့မည္နည္း။" ယင္းကဲ့သို႕ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေသာအခါ သုႏၵရိက ဘာရဒြဇ ပုဏၰားသည္ တရားသေဘာ၌ နားလည္ သက္၀င္ကာ အျမင္မွန္သို႕ ေရာက္ရိွေလသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳကာ တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္သျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွေလသည္။ (ဆရာေလးၿမိဳင္ ေရးသားျပဳစုသည့္ ဗုဒၶ၏ ၀ါဒစစ္ပြဲမ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

Wednesday, October 1, 2008

ခ်ီးမြမ္းသည့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္

လူတို႕သည္ အမ်ားအားျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းကြက္ကို ျမိန္ေရယွက္ေရ ေျပာဆိုကဲ့ရဲ႕ဖို႕ရာ လြယ္ကုူသေလာက္ သူတစ္ပါး၏ေကာင္းကြက္္ကို ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္းဖိုို႕ရာကား အင္မတန္ ၀န္ေလးေနတက္ၾကသည္။ ဤသည္ကား အျခားေၾကာင့္မဟုတ္။ သူတစ္ပါး၏ ေကာင္းဂုဏ္ကို ၀န္တိုေသာ ဂုဏမစၦရိယတစ္နည္း ၀ဏၰမစၦရိယ ေၾကာင့္ပါတည္း။

သို႕ေသာ္ မိမိကိုယ္ကို လွွည့္စားလိုသူအခ်ိဳ႕က ဂုဏ မစၦရိယ ရိွေနျဖစ္ေနသည္ကို ၀န္မခံဘဲ၊ ငါတို႕က သူမ်ားကို ေၿမွာက္ပင့္စားတဲ့ေကာင္မဟုတ္ဘူးဟူေသာ စကားျဖင့္ ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူတက္ၾကျပန္ေသးသည္။ ခ်ီးမြမ္းျခင္းႏွင့္ ေၿမွာက္ပင့္ျခင္းကား ဆီႏွင့္ေရလို ကြာျခားလြန္းလွသည္။

ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ မုဒိတာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
့ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းသည္ ေလာဘေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ ပရဟိတကို ဦးတည္သည္။့
ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းသည္ အတၱဟိတကိုဦးတည္သည္။
ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ ေပးဆပ္လိုျခင္းကိုဦးတည္သည္။
့ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းသည္ ရယူလိုျခင္းကိုဦးတည္သည္။
ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ မွန္ကန္ေသာသစၥာစကားျဖစ္သည္။
ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းသည္ မမွန္ကန္ေသာ မုသားစကားျဖစ္သည္။

ဤမွ်ထိ ျခားနားကြဲျပားလွေသာေၾကာင့္လည္း ရိုးသားစြာ ခ်ီးမြမ္းသည့္အလုပ္ကိုကား အတုလာဓိပတိျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္တို႕ပင္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူၾကပါသည္။

သာဓကတစ္ခုကို ျပပါအ့ံ။ ဤဘဒၵကမၻာမွ ေရတြက္သည္ရိွေသာ္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၌ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ေတာ္မူသည္။ သားေကာင္တို႕ကို ေဘးမဲ့ေပးရာေခမာ မည္ေသာေတာ၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ ေ၀ေဒဟမည္ေသာ သူႀကြယ္သည္ ဘုရားအမွဴးရိွေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ေနအိမ္သို႕ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းေကၽြးေလသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ကဲ့သို႕ ဓုတင္(၁၃)ပါးကို ေဆာင္ေတာ္မူေသာ နိသဘမေထရ္သည္ သူႀကြယ္အိမ္ရိွရာလမ္းမွ ဆြမ္းခံႀကြသည္ကို ေ၀ေဒဟ သူႀကြယ္ျမင္လွ်င္ မေထရ္ထံေမွာက္သို႕ အျမန္ေရာက္ေအာင္သြြား၍ ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ရိွခိုးကာ-
' အရွင္ဘုရား.. အိမ္ထဲသို.ၾကြေတာ္မူပါ။ ျမတ္စြာဘုရားလည္း အိမ္၌ပင္ေနေတာ္မူပါသည္။' ဟု ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ မဟာနိသဟမေထရ္က-
' ဒါယကာ.... ငါတို႕ကား အိမ္ထဲသို႕၀င္ျခင္းငွာ မအပ္ပါ။' ဟု မိန္႕ေတာ္မူသည္။ သူႀကြယ္လည္း သပိတ္ကိုယူကာ ဆြမ္းျဖင့္ျပည့္ေစၿပီး မေထရ္အား ဆက္ကပ္သည္။ မေထရ္ကို လိုက္ပို႕ၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႕ေလွ်ာက္ထားသည္။
' မဟာနိသဟမေထရ္သည္ အိမ္၌ ျမတ္စြာဘုရားထင္ရွားရိွပါ၏။ ၀င္ေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထားေသာ္လည္း ၀င္ျခင္းငွာ အလိုမရိွပါ။ ထိုမေထရ္အား အရွင္ဘုရားတို႕ ထက္လြန္ကဲေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူး အထူးရိွပါသလား' ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ထိုအခါ ဂုဏမစၦရိယကင္းၿပီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္က-
' ဒါယကာ.... ငါတို႕ကားဆြမ္းက်က္သည့္တိုင္ေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္းလ်က္ အိမ္၌ေနကုန္၏။ မဟာနိသဟမေထရ္ကား ဤသို႕ထိုင္လ်က္ ဆြမ္းကိုမေမွ်ာ္မငဲ့ မေစာင့္ဆိုင္းေခ်။ ငါတို႕ကား ရြာနီးေက်ာင္း၌ ေနၾကကုန္၏။ ထိုမေထရ္ကား ေတာ၌သာလွ်င္ေန၏။ ငါတို႕ကား အမိုးရိွေသာေက်ာင္း၌ ေနၾကကုန္၏။ ထိုမေထရ္ကား လြင္တီးေခါင္၌သာလွ်င္ေန၏။ ထိုနိသဟမေထရ္အား ဤသို႕ ဤသို႕ေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူး အထူးရိွေခ်၏။' ဟူ၍ ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န ေရးသားေတာ္မူေသာ အတြင္းရန္သူ စာအုပ္မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)